למשפחותם. לבית אבותם

כשהייתי סטודנטית לתואר הראשון, למדתי תנ"ך ויעוץ חינוכי.

באחד הקורסים, כשרצו להכין אותנו איך להכין שיעור בתנ"ך, בחרו כמה פרקים שעל פניו הכי משמעממים ומשמימים (אם מותר להגיד דבר כזה על התורה הקדושה) כדי להראות לנו שאת הכל אפשר ללמד, ומהכל אפשר להפיק משמעות.

השבת בקריאת התורה, נתח גדול מהפרשה, היה יכול גם להבחר לקורס הזה.

על פניו,
פסוקים טכניים.
רשימה של שמות,
מנין של בני ישראל.

ובפסוקים האלו,
שמעתי שוב ושוב ושוב את המילים –
למשפחותם,
למשפחותם,
למשפחותם,

שוב ושוב את המילה –
משפחת,
משפחת,
משפחת.

במבט ראשון –
לא מענין.
במבט מעמיק –
בכזו גאונות,
בכזו פשטות,
בלי לבלבל אותנו עם עוד מסרים מסביב, בלי שנוכל לברוח ולהסיט את עצמנו מהעיקר.

התורה פשוט אומרת לנו –
בצורה שלא משתמעת לשני פנים: משפחה.

משפחה – הכל מתחיל והכל נגמר שם.
משפחה – זה הסיפור.
משפחה – זה לב הענין.
משפחה – זה הזהות, זה הבסיס, זה המקור.
משפחה – משם יוצאים אל העולם, ולשם שבים.

וככה כל פעם שבעל הקורא קרא עוד כמה פסוקים, הרגשתי שהתורה מזכירה לי, מחנכת אותי, ומוודא לאפס אותי ולומר לי – משפחה זה הסיפור.

תהיי שם,
תשקיעי שם,
תשמרי על זה,
תבני ותחזקי את זה.

למשפחותם. לבית אבותם.
זה כל הסיפור.

Uncategorized
yaelrath1

רצוא ושוב

הגיע הזמן, כך לפחות חשבתי, שהם כבר סוף סוף יפגשו. הגיע הזמן, שהם – זה את זה יכירו. הם גרים באותו המקום, חולפים אחד על

קרא עוד »
Uncategorized
yaelrath1

מאחורי הקלעים

לפני 14 שנה, הגיעו אלי זוג ליעוץ על הבת שלהם. אני זוכרת אותם טוב טוב, כי זה היה דחוף, ולמרות שהיתי מעט אחרי לידה, נפגשתי

קרא עוד »
Uncategorized
yaelrath1

כמה טוב שלא הכל תלוי בי

מתי שהוא בתחילת המלחמה, היתה נזילה/פיצוץ באחד הצינורות של מערכת ההשקיה בגינה. אחר כבוד, הלכתי וסגרתי את מערכת ההשקיה, וזהו. שמתי נקודה. אני לא גאה

קרא עוד »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *